Monday, October 22, 2007

rararararaya...

hari nih isnin..22 oktober..kelas dh stat seperti biasa setelah 2 minggu cuti raya..hari nih jugak besday abang angkat aku yg ke??..epy besday..adik harap abg sihat selalu and sentiasa dirahmati-Nya..x sempat nk menyambut besday ngan dia sebab keadaan yg x mengizinkan..T_T..
lame x apdate blog nih.. bukan xde cite..cumenye aku maseh lagik serabot ngan asgment yg maseh melambak..lagik pun cm xde idea nk menaip ayat panjang2..huhu..raya tahun nih..mak x buat biskut raya langsung..buat..tapi buat kt umah org utk dijual..makanya tokey beskut raya tuh bg biskut..huhu..kalu cite pasal baju raya lak..baju raya aku..now at kelantan..long story..sebagai anak yang baek..aku xdela baju raya tahun nih..huhu..aku cite kt bebudak nih..pasal baju raya aku..kalu diorg mesti x bleh..aku?? ntah redha je la..ekekeh..
raya tahun nih agak bz bg aku..mak x sehat raya kedua sampai ke 5.. makanya anak pompuan sorg dia nih la yg boleh diharap..harap x harap sangat la..muahaha..tapi dlm kebizian.. aktiviti menziarahi kawan2 tetap ade.. selasa malam rabu aku sempat gi beraya ke rumah member..kebetulan semua bebudak laki nk dtg umah dia malam tuh..so kitaorg buat la reunion.. darjah 6..ekekeh..besh gile..teringat zaman2 sekolah rendah dulu. ade yg mase sekolah rendah x ensem dah ensem..dulu sekolah rendah ensem skung dh x ensem..muahaha..macam2.. masing2 dh berbeza. kalau dulu main larung je..tapi skung cm dah segan..ape2 pun mmg besh la.. dapat jumpa mereka2 yg dh lame x nampak batang idong sejak abes darjah 6.
semalam pulak sempat balek ke kampung kat parit sulong, batu pahat..ekekeh..dekat je ngan UTHM nih..balek ngan 2 buah kete..baru aku perasan..dh setahun lebih aku x balek..kampung still gak macam dulu..cume dlm proses nk membesarkan jalan..tau2 je la jalan kampung..lagik la bile kampung tuh namanya ade parit..mesti jalannye kecik..bile lalu jalan kecik tuh..hanya 1 kereta je muat lalu dlm satu masa..kalau waja jumpa waja..mmg la dua2 x boleh jalan..aku sebenarnye kagum..bila duduk kt kampung bernama parit nih..oleh sebab jalan yg kecik dan tanah gambut yang mendap ditambah dengan tali air yg banyak..diorang tunjukkan sifat kejiranan..ketatasusilaan..hehe..bile jalan kecik...tambah dengan keadaan yg telah disebut diatas..makanya kereta yang rase dia bole beralah..dia akan beralah..dengan memberhentikan kereta tersebut..bg laluan kt kereta lagik 1..sebagai tanda terima kasih pemandu kereta yang diberi laluan akan mengangkat tangan..begitulah sepanjang perjalanan..sepanjang jalan dikampung..mybe lepas nih..kalu jalan dh besar..dh x nmpk dh macam tuh lagik...
habes dr beraya aku dikejutkan dengan berat aku yg menurun..wat the heck??? kalu sebelum balek beraya aku timbang 43.8..naik raya berat aku 43..hua..itu dh menuruni berat maintain aku 44-46kg..padahal aku makan byk mase raya..adekah kuman2 yg makan makanan aku..dan segala kuman2 yg menyedut segala isi perot aku sampai aku rase pedih...pedih..pedih..hua..
ape2 pun..selamat hari raya..aku sebenarnye xde mud dh mau menaip..sebabnye pale dah saket ngan asgment dan projek yg melambak kena anta..pastu final exam yg maken dekat..wah..x mo stress2..xmo stress2...tidakkkkkkkkk..haha...sebelum tuh..nih la berape ketul gamba yg sempat aku snap mase raya ngan masa balek kampung..tadaa~~


0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com