Sunday, March 21, 2010

kenapa sy suke keje kt tmpt sy keje ..nga...

kenapa tajuk aku cm tuh ye...hahahaha..dulu aku pnh kata aku x mencintai keje aku...yep.. betul dan sehingga sekarang aku masih belum dapat mencintai sepenuh jiwa aku dengan kerja aku sekarang..

tp sebenarnya ade kelebihan disebalik keje aku sekarang nih..antaranya
1. bleh masuk lmbt..contohnye masuk 8.30 tp utk cukupkan jam..aku kena balek pkl 5.30.. dulu moto aku pnh pancit..aku masuk keje pukul 9 dan utk cukupkan masa bekerja tanpa dipotong gaji aku kena balek pkl 6..
2. boleh keluar tanpa dipotong gaji...hahaha...dah 3 kali aku bt.. 1st aku g bank..kuar pkl 11.30 masuk pkl 1. pastu aku siap bleh g kelas driving hr sabtu pkl 10.30 dh kuar masuk 1.30.. hr ahad same gak..yg masyuknye leh kuar tanpa kena tolak gaji..tp kena la bgtau yg berkenaan dan pastikan keje siap ^_^
3. org2 cm aku.. bleh dtg keje hr ahad (ot) sesuka hati..rasa nk dtg..dtg..xnk sudah..kekadang aku dtg ahad cuma siapkan rfi dalm sejam 2..pastu stanby je...kot2 ade problem kt workshop dan supervisor perlukan aku utk ape2 advice..dan ms stanby tuh aku akan gunakan dengan surf tenet, men game or tgk cd seperti yg aku baru bt tadik..hahahahhaa
4. yg paleng aku suke... aku bleh makan bile2 masa dimana jua.. yg pastinya bekalan ade..sambil buat keje makan.. dh siap keje makan..ngulor kt surau makan..pastu bleh borak2 cm dunia nk runtuh... makan selalu..tp rase aku x besar2 gak..cm neh gak..adeih

sebab tuh la keje kt yard berbeza dengan keje kt opis.. korg bleh rehat sesuka hati.. aku kalau letih..rehat jap..baca paper, xpun makan ke buat air ke.. kalau solat zuhor tuh kt surau mesti lebih dr setengah jam..bukan solatnye yg setengah jam..relax, tidonye je lebih..hahaha...



owh ye..aku pnh cite psl aku memula praktikal...kt kapal RUBY FPSO II .kapal nih akan berlayar pada 26 march neh.. wah..ade gak jasa2 aku kt kapal neh..
:ahaha:

nota kaki: kekadang selalu keje ahad pun letih... i need rest... rase nk cuti2 mesia je..mane ek.. kl ke kedah :P

3 orang tukang karut:

mie said...

wah!!
mengulat banyak dari keje...
ni mesti xsabo nak jupe gue..
welcome to kedah!!!
ahahahhaaaaa

Choki a.k.a oki! said...

hoho yeke? tp kt ofis tmpt oki praktikal skang ni pn cm same je cmni...maen2 pingpong..hehe~
as long kje siap =)

iN said...

mie:
gue x sabaq nk pow pak cik neh :P

oki:
ye ke..hehe..bebaek bt keje..^_^

 

Blog Template by BloggerCandy.com