Sunday, June 13, 2010

aku, dia dan kepedihan



tersenyum seketika ketika membaca shout out seorang sahabat aku.. mengenangkan diri sendiri..aku cuba bermuhasabah diri..

betul..andai itu takdir aku..mungkin tiada lagi bg aku..aku kena kuat..alhamdulillah..syukur Tuhan telah berikan aku 1 pengalaman yg baru pertama kali aku lalui.. pengalaman yang mengajar aku segala2nya...

andai boleh aku putarkan masa suatu ketika dulu..mungkin aku mtk putarkan 5 tahun dahulu..sewaktu habis matrikulasi.. kalau boleh jangan temukan aku dengan dia..biarlah sampai skrg aku x pnh merasai perasaan itu andai aku tau masa ni hati aku akan terluka..tp itulah takdir..Allah menentukan takdir aku merasai perasaan itu..dan akhirnya sakit..

andai boleh aku putarkan masa suatu ketika dulu..mungkin aku mtk putarkan 2 tahun setengah dulu...ketika aku mula2 rapat dengan dia..biarlah ms tuh aku gembira dengan kehidupan yang penuh onak dan duri sebagai student bersama kawan2 sekelas yg lain..x perlu menemankan org lain yg akhirnya aku sendiri tidak ditemankan olehnya akhirnya...

andai boleh aku putarkan masa suatu ketika dulu..mungkin aku mtk putarkan 2 tahun dahulu.. jangan tanamkan terlalu macam perasaan.. jangan tanamkan perasaan yg betul.. dan berusaha utk tidak jadi kebudak2an..berusaha jangan menyibuk hal orang lain, dan berusaha jangan terlalu amek berat pasal hal orang lain..mungkin pada aku, aku terlalu risau..tp pada orang lain..aku nih sangat menyebok...hal remeh temeh pun nk risau..

tp itu semua hanya mimpi..Allah takdirkan aku merasai perasaan yang ketika ini aku rasai.. mungkin ada hikmahnya.. Allah beri aku petunjuk-Nya..belajar drp kesilapan..jangan terlalu kebudak2an.. jangan terlalu risaukan orang lain..dan yang paling penting jangan terlalu percaya pada janji2 yang memakan masa lama.. dan terlalu percaya dengan kata2..


aku masih cuba bangun dari jatuh...sakit..amat sakit..sebab aku dah serahkan segala perasaan aku padanya..mengenangkan betapa bodohnya aku selalu menemankannya, amik berat pasal dirinya dan akhirnya.. org bodoh ini ditolak ketepi bila ada insan2 lain disisinya..betapa bodohnya percaya pada kata2nya..jauh..xde halangan...tp akhirnya dia wujudkan halangan itu...

itulah kisah budak2.. pengalaman mengajar aku menjadi lebih dewasa.. serik..bila kenang2kan kembali aku seolah2 serik itu lalui pengalaman berperasaan seprti itu lagik..

Ya Allah..berikanlah hamba-Mu ini kekuatan....


nota kaki: Allah turunkan ujian yg amat besar bt diriku..aku harap aku mampu hadapinya..

1 orang tukang karut:

♥ shiMawar ♥ said...

erm..biase le..klu namanye kawan..mmg mcm2 perangai..kenal dia 5 tahun bkn bermakna kita kenal dia sepenuhnye..

kwn ketawa mmg melambak..tp kawan menangis..??

hurmm..

 

Blog Template by BloggerCandy.com