Sunday, January 23, 2011

baling selipa

kalau korang budak kampung..mesti korang ingat permainan baling tin ataupun baling selipar.. permainan ini memerlukan 2 kumpulan dengan sekurang2nya ahli seramai 2 org..

hehehe..semalam umah aku ade kenduri siket..so sume la balek..maka penuh la umah.. petang abes kenduri biasa la budak kecik main je kejenya..sedang aku lepak2 kt luar umah..tetibe dgr diorg nk maen baling selipar..so aku pun g tgk..

geng pompuan membaling


geng lelaki membaling

rules dia senang je..dengan 3 kali cubaan mesti jatuhkan selipa yg telah disusun..bile baling selipa tuh jatuh..pasukan lawan kena matikan pasukan yg baling selipa sampai jatuh tuh dengan membaling selipa lain.. andai kata selipa yg dijatuhlan tadik berjaya disusun semula sebelum semua ahli kumpulan mati..kumpulan tersebut dianggap menang...

dlu masa aku kecik2 selalu gak main baling selipar nih..belon acah..police sentri..rondes..hehee.. menarek..masa tuh aku pun hampir2 jadik tomboy sebab keliling umah sume lelaki.. mane maen beb masak2 ke..aku main yg thril2 punye..hahahaha... tp zaman skrg rasenye dh xde permainan ini..sume pun asek maen game komputer :lamagawa:

2 orang tukang karut:

mie said...

isk isk..
kat bandaraya gue pangil tuju kasut la...
belon acah tu tiup belon ke?
ahahaaa

iN said...

tuh bandaraya..hulu lain..
belon acah tuh cm ne nk explain ek..
meh la dtg hulu..leh men same2..hahaha

 

Blog Template by BloggerCandy.com