Saturday, December 03, 2011

review ombak rindu

Assalamualaikum...

Ombak Rindu....
Mengisahkan tentang izzah..seorang anak yatim piatu yg tinggal bersama makciknya yg kurang upaya dan pakciknya..dia kemudiannya dijual oleh pakciknya ke sebuah kelab malam di KL dan dijadikkan sebagai pelacur...Harris pemuda kaya telah menjumpai izzah dan melepaskan izzah daripada tokey pelacuran itu..atas permintaan izzah mereka bernikah dan sah sebagai suami isteri..sambungannya..kena la tgk sendiri...^_^


Mesti ramai peminat novel ni tertunggu2 kemunculan muvie nih kan...cm aku gak la...semalam punye lincah ke TGV Jusco Tebrau city nk tgk muvie pukul 940..pukul 8 lebeh dh sampai..tp kelincahan itu sia2 apabila tiket sold out..tinggal seat depan je..terpaksa la amek yg pukul 1220 punye..T_T..(ngantok ni...)



aksi senget menunggu pukul 1220 malam..T_T

seperti yang aku jangkakan...filem..biasanya kurang sehebat novel.. kirenye.. novel tuh kite leh feeling lebih3 la :p

kalau ikotkan sepatutnya cite ni org kena feeling lebeh..tp ms aku tgk tuh..ade la lebih 10 adegan yg buat kitaorg tergelak..dan pada aku ade beberapa kecacatan dlm filem ni..

1. jarak antara cameron highland dengan rumah izzah dan harris duduk.. 
- rumah yg izzah duduk tuh tepi laut (kl ade laut ke???) ..pastu harris ade company kt cameron..pastu izzah pun keje kt company tuh..cecube bayangkan...berapa jauhnye izzah drive utk ketempat keje...ekekekeh

2. air pasang...
- kalau perasan masa izzah larikan diri daripada harris kt celah2 batu tuh..air laut baru sampai buku lali..pastu diorg pelok3...pastu dr view lain..tetibe tgk air dh nk sampai takat pinggang...uish..lame sungguh ke diorg berpelukan kt laut??


3. watak tambahan
- oke..masa yg kes no 2 tuh...ms harris ng izzah baru nk berpeluk..kelihatan kelibat seorang manusia dibelakang.sepertinya bukan pelakon dan rasanya adelah salah seorang pengunjung pantai...adelah mencacatkan rasanya...pelik lak..adekah pengarah x nampak ataupun memang saje nk ade org..aku pun x tau..

4. ibu baca buku blog?? (sekali imbas..maaflah kalau silap info)
- semasa harris balik dan ibunya sedang duduk diruang tamu..kelihatan ibunya sedang membaca buku..kalau x silap dari pandangan mata aku...ibunye tgh baca buku blogging...er...si ibu tua itu suke berbloggingkah???

5. telefon rumah = no henpon
- semasa Harris xcident...henpon Harris dirampas oleh ibunya..jadik izzah x dpt nk call dia..kemudian..Harris berjaya menelefon izzah menggunakan telefon umah..masalahnye..yg naek no kt henpon izzah adelah no henpon harris..acece..cam ne tuh???

ade beberapa lg la perkara yg aku pun dh x igt...hehe..tp bab yg aku bley kuar air mata bile tgk izzah jaga harris masa dia koma tuh..kekadang terfikir bley ke aku jadik cm izzah tuh..jaga suami dgn baek..hehe..

owh ye...ibunye terlampau gojes la... :P

nota kaki : ini adalah pendapat aku..sebarang salah silap harap dimaafkan..aku sekadar memberi pandangan je 

4 orang tukang karut:

Cik Yunie said...

ade lagi cacatnya..kalau kau perasan..nampak mic yg selalu diorang sangkut kat seluar or kain dlm baju kt belakang diorang..hahahaha

iN said...

aha...yg tuh boypren aku nmpk..aku x perasan..masa yg last scene kt bendang tuh kan...
pas mila ng izzah berdiscuss...kt belakang izzah kan...
hahahahahhahaa

♥ shiMawar ♥ said...

filem ni sgt menyedihkan ok..terlalu jauh drpd my expectation! ke aku yg letak expectation tinggi sgt ek..? :D

tp, frankly speaking, cite ni dibikin macam halai balai jek..mcm filem low bajet..huhu..

pls le bg Kabir Bhatia yg wat filem ni..i bet he will do much much much much better!

p/s : klu aku jd Fauziah Ashari, aku nanges kot tgk filem ni..bkn sbb filem ni byk scene mnyedihkan..tp sbb pengarahnye dh merosakkan novel ni! (T____T)

Hajar said...

huh, memang takkan masuk dalam list cerita untuk ditengokla nampaknya. tunggu masa astro tayang raya tahun depan je agaknya. :P

 

Blog Template by BloggerCandy.com