Sunday, April 15, 2012

gurau pun ade limit

Assalamualaikum..
agak lame aku x update blog..hari ni rase nk update sebab rasa tak puas hati aku pada seseorang...seseorang yg telah mengupload gamba aku tgh buat kerja dgn sewenang2nya ke facebook.
dulu aku pnh jugak buat begitu,pada aku saja menyakat tp setelah diberitahu oleh pemilik gamba bahawa beliau tidak selesa dgn sepantas kilat aku delete gamba tersebut.tapi ini lain kisahnya.ketika aku sdg sebuk buat kerja,ada seorg hamba Allah dtg ke opis aku semntara nk tgu waktu blk.kwn setempat kerja aku dan hosmate kepada si dia.dipendekkan cite aku dgr dia snap gamba dan bila aku toleh sah2 dia snap gamba aku..aku bgtau dia,jgn masukkan dlm facebook.aku x suke.tapi xlama lepas tuh dia masukkan jugak.aku ckp dh aku x suke,delete tp x didelete pun.
smp la ade sorg awek tudung labuh komen.kawan kepada situkang snap tuh.dr gurauan blh jadik melekat mcm tuh la.so aku pun komen sb tuh la aku x bg upload aku xnk mendtgkan fitnah.so pada aku btl la.dr kesan dia upload tuh org dh kata bukan2 psl aku ng si pengupload tuh.tp awek tuh kate plak jgn salah ertikan mksd fitnah tuh..ape mslh pompuan tuh.itu cuma hal aku dan dia.sbnya aku dh pesan awl2 aku x izinkan dia upload pun gmb aku..kenapa dia nk upload gak..
smp la si awek tudung labuh tuh msg aku ckp si laki tuh xde niat pun.cuma nk gurau..hello..gurau pun ade batas oke..takkan kau tudung labuh pun x tau kot.ape yg akan jadik bila org lain gunakan gamba kau.kau suke eh.
pada aku..garau2 pun ade batas..bila org kata taknak tolong la hormat org tuh..sume org pun ade privacy mereka sendiri..mgkin org lain kau boleh buat gurau tapi bukan aku..kau belum cukup kenal aku lagi utk bergurau begitu pada aku..

3 orang tukang karut:

mie said...

excuse me..
mana limit had lajunya?
hehehee

onlajer said...

Susah juga yer kalau kawan tu tak faham bahasa jangan upload

Amirez said...

memang salah tindakan dia upload gambar yang kita sendiri tak izinkan. itu dah bukan gurau tapi dah kira mengaibkan kita

 

Blog Template by BloggerCandy.com