Thursday, January 25, 2007

kekeciwaan~

Kami lepak kejap depat KUITTHO [tempat budak IN belajo], memang jadik macam sawah padi la. Kalau in rajen lepas ni leh la tanam padi yer. Tapisambil-sambil tinjau-tinjau kawasan tu, terpandang bendera negeri Johor dan Malaysia berkibar-kibar. In, bila agaknya nk tuko bendera-bendera tu yer? Teruk beno dah... taw la minat pepel, tapi bendera Johor tu dah hilang kaler biru tuanya... jadik pepel dah In! Berdera Malaysia lak dah carik-carik lak tuh... Muekekekek! Sengal betul laaaa...

Itu antara komen brad kat blog Hellobebeh..huhu..aku rase begitu malus..malus kerana teguran itu datang dr seorang yang rapat ngan aku dan seorang yg prihatin terhadap keadaan sekeliling..

Kalo korang? Mesti korang rasa malu..lagik2 teguran itu datangnya dr tempat yg korang cintai dan tempat yg korung puja.. ah..sampai skung aku malu..tapi sebenarnya aku dapat rase ke"serabaian" kat KUiTTHO sejak aku naik semesta 2 nih..aku tgk kat gate tuh tulisan kolej universiti teknologi tun hussin onn dah hilang..dan bekas2nya ketara kelihatan… semua tuh gara2 KUiTTHO yang akan di naik taraf menjadik universiti..UTHM..Universiti Tun Hussien Malaysia. Sepatutnya penukaran nama nih telah dijalankan pada 1 Januari 2007 tapi kerana banjir maka penukaran nama nih x boleh dilakukan.. makanya sedikit sebanyak ada jugak reasons kenapa KUiTTHO nih menjadik serabai..tapi pada aku tuh bukan alasannya untuk tidak menukar bendera kebangaan kita..takkan la bila nk tuka nama jadik universiti baru nk tuka bendera.. em..malus betol aku..memalukan..

dan bila cuti aku nih berakhir dan kelas akan stat semula..aku nk tgk adakah bendera dah ditukar atau belom..kalo belom..aku akan utarakan mende nih pada pihak mpp..hahahak..aku x mo nama kuittho tercemar lagik..peace


tapi..tapi aku pelik la..cube tgk pic kat atas nih..bendera dia ok lagik kan..(gambar nih diambil mybe dlm hari khamis atau jumaat minggu lepas sebab masa aku balik tuh iaitu hari rabu belum naik tinggi macam tuh)..nape jadik terok dlm masa yg sekejap je..peliknye....................................????

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com