Thursday, February 22, 2007

sambal udang

Ahad,11 February 2007,12.30 tgh hari

Kring2.
Aku:assalamualaikum…
Mak:waalaikumsalam..
Aku:mak buat ape je nih..
Mak: tgh makan..
Aku: uik..masak lauk ape..
Mak:bubur ngan sambal udang..
Aku:wah sedapnye..meh la anto sini..org lom makan lagik nih..
Mak:meh2..mak masokkan dalam tepon..hehe

……………………..

Isnin,19 February 2007, 3.50 petang
Petang nan indah..sama tgk mak jahet baju..

Aku: mak ptg nih kedai ade jual ikan x..
Mak: ari nih isnin..mane ade jual ikan sangat..nape
Aku: hehehe..igt nk soh masakkan sambal udang..
Mak:eh..merepek..mintak ari2 isnin cam nih..

Rabu, 21 February 2007, 1.45 petang

Aku: assalamualaikum
Mak: ha..waalaikumsalam..bila ai nk dtg nih..
Aku: nih nk bgtau la..jap lagik ai datang..dia baru keluar rumah…
Mak: owh..nih ha mak buat sambal udang.mak pesan kat ai..
Aku: yeah..yeah(kanak2 keriangan..rase cam nk gigit2 je tepon tuh)


Ptg td aku rasa x sedap ati..budak nih ajak tgk ghost rider..ati aku berbelah bahgi..nk pegi ke x nk..jap lagik ai sampai..nk makan sambal udang mak buat..tapi xkan dok sorang kat umah..

Akhernye setelah termakan pujukan..aku pegi gak bp..abes2 wayang dah pukul 8.15 malam..solat maghrib dinosor..sume2 dok pakat nk pegi makan..ala..aku x saba nk makan udang sambal mak nih..sebab ade budak laki..em..diorg ikot je la..ajak pegi mkan..

Masa tuh tuhan je paham ati aku..air mata dh keluar..tapi aku tahan..susah2 mak buatkan udang sambal tuh untuk aku..pesan tgh hari..xkan malam2 bute baru nk makan..kalo dh makan ramai2 bukan senang nk balik awal..air mata mengalir…

Aku x ckp sepanjang nk pegi makan tuh..aku dh ckp awal2..aku x nk balik lmbt2.. aku rindu nk makan masakan mak..xpe…sabo je..air mata aku tahan je..

Kat kedai makan aku tapau nasik kosong..balek2 siap2 mandi sume…aku melantak x igt dunia.. lantak la diorg nk ckp ape..susah payah mak masakkan untuk aku..bukan unutk aku je tapi untuk semua..byk pulak tuh.. tapi semua perut dh kenyang..padahal aku dh bgtau dah..makan kat umah je..

Ape2 pun aku hargai..mekaseh mak…

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com