Saturday, March 03, 2007

Dokte 2.0

Dah berapa ari aku tahan..memula bole je tahan..dah lame2..rase x tahan…bile aku keluar je dr kelas..x leh kena matahari..adeih..pedih2..malam nk tido pun sampai kena nages dulu..dekat 5 minit nages baru la tetido..akhernye pagi tadik aku tekad..kena pegi PKU (pusat perubatan universiti ) nih..

Sampai2..diorg tgh mesyuarat..lame lagik ke..aku dok pikir..xpela tunggu je dulu..dalam 10 minit semua2 nurse ngan dokte abes mesyuarat..aku pun gi daftar.Tunggu x lame..kemedian nama aku terpampang kat skrin.. bilek 2 ..aku menuju ke bilek 2..

Dokte : saket ape..
Aku : (aku bukak spek ngan machonye)..saket mata..
Dokte : owh..mata kamu merah.. dua2 ke saket
Aku : (dlam ati: ape la dokte nih..saket mata mestila mata merah.. )..yeye..dua2 merah..tapi sebelah kanan je yg saket..
Dokte : dah lame ke saket..
Aku : ari rabu saket la..bangun2 tido..mata merah..
Dokte : em..lame gak tuh..(dokte tuh dh macam beler2 je aku tgk)..
Aku: sebenarnye sy pakai lens.. effect kot..kat anak mata tuh ada bintik putih..tuh yg saket..bla…bla..bla..aku terangkan ngan panjang lebar..
Dokte : (baru la amik lampu suluh..suluh mata aku )..owh..rasenye bukan saket mata biasa nih.. bla..bla..

Ade la dekat 10 minit aku kat bilek dokte tuh..aku tgk pun dokte tuh beler2.. masa tuh aku teringat kata2 lecturer aku masa kat matrikulasi..

"Kalo kamu pegi klinik..jumpa dokte..pastu dia bg panadol tuh..maksudnya dokte tuh grad ngan pointer 2.0"

Hahaha..sure dokte kat PKU tuh dokte pointer 2.0..aku ckp baru nk suluh mata..pastu boleh ckp rasenye bukan saket mata biasa..ntah ape2 lagik la dia ckp..muke pun beler2..esh..esh.. nsb bek aku dh baya duet perubatan 20 hengget per semesta kat PKU tuh.. nasib2…dapat dokte pointer 2.0

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com