Sunday, April 08, 2007

ahad yg pusing

ahad...ari nih xde mende yg besh dpt dilakukan..igtkan nk tgk jangan pandang belakang..tapi x jadik la pulak..sebab ade hal..huhu..akhernye tinggalla seorg diri kat umah..semua2 rumate sudah pegi ke melaka..melawat adik wani yg 1st time masok asrama ++ gi jom eboh2..huhu..aku jom eboh2 nih x suke sgt..sebab org ramai..rimassssssss....
dr pagi..dh on lap top..nih pun x padam lagik..huhu..ptg x tau nk buat ape..siapkan pspice yg sengal tuh..akhernye bejaya gak jalan mende tuh..same2 borak ngan abg.. huhu..akhernye..alhamdulillah...keje gak org tuwe tuh..esok stat keje.tuh pun separuh rela nk keje..x puas la tuh ikot mak dia jalan..ank mak tol..hahaha..jangan lari dh la ye..keje rerajin..nnti dpt gaji leh belanje adik..ekekeh..
malam aku sambung buat pspice yg len..adeh..sengal2 mate nih..aku fobia sebenarnye pspice nih..pspice ini umpama nightmare buat aku...bole buat sampai aku pusing2 pale..nk muntah2..sume ade..muahaha..
pada sape yg nk tau ape tuh pspice...sile la tgk gamba nih..


pspice nih berfungsi cm software2 len la...nih software tok budak2 letrik..adeih..sebelum kita buat litar yg sebenarnye2 kat board..kite test dulu gune menatang nih..kalo dpt waveform ke..nilai ke..kire cm betol la..
yg menyebabkan kepala aku sengal ngan mende nih la bilenye..komponen dlm galery mende nih xde..parah2..mane nk cr..kalo bole beli kat kedai je sng cite..nih xde ..tuh yg bole buat kepala aku pusing...lagik2..kalo bile dh siap..tetibe je..run..x kuar nilai..x kuar waveform..errors.. adeih...semak la kepala nk betolkan ape yg x betol..rase semua dh betol..same je cm kat buku..nnti bile2 cek..upenye gamba je same..upenye komponen tuh fungsi dia berbeza...cet patut la x kuar ape2..
buat mende nih memerlukan kepakaran dan kesabaran..aku dh byk kali terkena..buat mende nih..nk tego org len kat ym..aku pegi tego org len..sampaikan..aku memerlukan rehat mate yg cukup..buat2 je..x jadik..kena rehat..kalo x..jahanam la lp top nih aku kejekan..cm nk baleng2 je..nape mende nih x leh run..


dan inilah haselnye..hanya nk dapatkan waveform nih...mate aku bole jadik sengal2..tuh belom kire salah waveform lagik..lagik la parah mane nk ote yg x betolnye..adeih..tapi bile dh jadik..rase puas kuase sepuloh la..sebab berjaya run dengan jayanya..ngan usaha sendiri...yahoooooooo.......

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com