Monday, May 07, 2007

cuti2 semesta

Yeah. berakher la sudah exam..huhu..last paper digit khames lepas..soalan mmg susah..tapi soalan tuh dh boco sebelum exam lagik..dak kelas len yg bgtau suruh buat soalan2 tuh kalo x buat menyesal..aku dh tgk gak soalan tuh..memang gile susah.. bile dah susah kemalasan yang amat..lagik2 la bile xde skema jawapan..lagik la malas..aku amik endah x endah je soalan2 tuh..aku x kesah la..tawakal ye janji aku dh buat study betol2..

Akhernye..soalan2 tuh memang keluar..gile sebijik sebulat pulak tuh..x ubah nilai langsung..cume kedudukan je berubah sikit2..gile ah aku bukak2 soalan tuh..memang sebijik..alahai..tuhlah kesannye malas nk buat..padan muke kat diri sendiri..tapinye alhamdulillah aku leh gak jawap..insyallah..besh.. sebab final just 40% je untuk subjek nih 60% tuh pada projek+esement+tutorial+kuiz+test. Dan alhamdulillah dr 60% tuh aku dpt besh.. hope result subjek nih besh..leh cover subjek electronic devices n emt yg sengal tuh..hahaha..

Kini..aku dh ade kat umah..yeaha..cuti selama 2 bulan..naik bile? Ntah la x kuar lagik jadual..wait n see la..yg penting bulan 7 naik..ape2 pun..yg penting..kite enjoyyyyyyyyy..

-----------------------------------------------------------------------------------------

Sebelum

Alahai..ape aku nk tipu nih..aku mencari2 idea apekah alasan nk tipu..ala kate nk ckp dia baru abes sijil jahit..hahaha..tergelak aku..pandai ke dia jahit..aku??

Ha.kalo ikot ic aku abes stpm tahun lepas..ckp je abes stpm aku jaga akak ipa aku baru pas bersalin..ckp je abg aku dok serdang ke(ampun)…nnti dia x tnye byk la serdang area mane..pastu dh abes jaga akak ipa n baby dia..result terok xde ati nk sambung belaja..yes..yes..hahaha.. pale kuar tanduk..

Semasa

“Ade saket ape2 ke..”
“ xde”
“rabun ke”
“xde..” padahal aku tgh rabun sebab pakai lens sebelh je..lagik sebelh saket..haha..
“ni betul ye no telefon..nnti ade ape2 sy telefon”
“baek..”

Selepas

Cet..apela..buat pnt kepala otak aku pikir nk tipu ape.. cm tahun lepas..gile2 mmg kantoi aku salah tulis tarikh aku benti sekolah..mmg x kena ngan tarikh lahir aku..dia dpt detect.. tnye aku macam2.. x study lagik ke..x dpt matrik..x dpt u..mmg x nk belaja lagik ke.. alahai..nih sume gara2 aku terlalu lurus tulis aku abes sekolah bile..org len xde pulak dia tnye..x dpt u ke..ape ke..aku je yg kena..tahun lepas..tahun nih aku dh prepared x nk tnye lak..alahai..

“tadik akak tuh tnye aku..x study lagik kan..skung nih ramai dak2 u tgh cuti”
“pastu ko jwp ape”
“ aku ckp..eh belum lagik..adik sy kat u..minggu depan baru cuti..hahaha”
“ sengal la ko ala..hahaha..x dpt keje nih nk keje mane je weh”
“hue..ntah la..”

Skung aku tgh tunggu..bile nk dpt panggelan masok keje..hahaha..kalo dpt..dpt la keje tempat tahun lepas..x dpt x tau nk keje mane..hehe..itulah susahnye jadik budak universiti skung nih..bile time cuti2 diorg dpt detect kitaorg cuti..diorg lak x nk amik student sebab nnti asek kuar masuk pekerja.. susah nk trained lagik.. alahai..ntah la..

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com