Monday, August 27, 2007

cuti2 mesia^_^

wah...welkam back to school..cuti mid sem telah berakhir..bermaksud berakhir jugak la cuti2 mesia aku..ops..lom lagik..insyallah ujung minggu nih akan gi bercuti2 lagi:)..
Penang...destinasi aku untuk cuti mid sem kali nih..selama nih cuti mid sem diisi ngan balek umah je..hehe..tapi kali nih dpt jejalan penang..yeaha...

Sabtu 18 Ogos 2007
bas bertolak dr UTHM pkl 12 tgh malam..mata aku dh kuyu akibat tdo pkl 5 pg tdik..then ade pulak kelas pkl 9..hehe..beberapa kali driver bas benti kt perhentian..aku lebih rela tido..
pukul 6 solat Subuh + breakfast kt Perak..then 11.30 mandi2 kt hentian Bukit Merah sebelum ke Pisa..sampai Pisa pukul 1.15 petang..lame gile kan..hahaha..tuh tandanya pak cik bas tuh memandu dengan berhemah..aku sangat la teringin nk tgk berapa km/h la pak cik tuh bawak..ekekeh..
lepas daftar nama..aku pun join sekaki melayan wanie ngadap2 bebudak AF.then bosan aku tinggalkan wanie ngan neck...haha..aku gi melantak..bosan x tau nk buat ape..aku pujuk wanie gi Bukit Jambul..gi shoping2..dekat je..aku sempat la sebat 1 tudung:D..
malam tuh..stat pukul 8..walaupun kt tv stat pukul 9 tapi kitaorg dh riuh dah..sorak2 mengikut universiti..semangat beb..pkl 9 stat la penutup GEGAR U..abes pkl 1 lebih..kitaorg devide sape yg nk balek UTHM semula dan 1 bas lagik ke Kedah..aku decide xnek bas..hehe..coz aku terus gi umah atuk wanie..sampai umah atuk wanie pkl 2..lapa macam mane pun..tdo itu nekmat..zzzz..

Ahad 19 Ogos 2007
bangun terpaksa..sungguh mengantok..nsb bek 'highway' mase tuh..hihi.. siap2 gi hantar neck ke feri coz neck nk balek Sungai Petani. B4 that sempat melantak nasi kandar dekat ngan Komtar..gile sedap..almaklumla aku dah lapa sejak malam tadik..hihi..then sesat lak cr jeti..ape la wanie nih..neck pulak x pernah naik feri..takut2 nk naik..last2 aku yg kena temankan dia jalan ke jeti tuh..hahaha..gile sengal..
pkl 2.00..sampai umah atuk wanie..mak cik dia guna kete lak..terpaksa jalan nek bas..1st time nek bas Rapid Penang..arah..USM..menyemak kat pesta konvo USM..hehe..same2 gak jumpa ngan x-rumate aku masa kt matrik dulu..dia amik muzik kt situ..aiyak..jejalan USM tuh..buat cam universiti sendiri lak..muahaha..
petang tuh mak cik wanie amik kt USM..then gi jejalan melihat keindahan alam..pusing2 1 pulau..tgk Pulau Jerejak..cm cun je..ronda2 tepi pantai..byk sungguh maksiat..hahaha..
malam tuh..gi cari tiket bas..then melantak mee udang sama tgk gol n gincu...

Isnin 20 Ogos 2007
hari nih mak cik wanie keje..x dpt guna kete..hari nih cm biase nek bas lagik..destinasi Queensbay Mall..gile sampai sesat nek bas..hahaha..sampai ke jeti..kt jeti la aku beli BS 128..hehe...sampai2 dah petang..gi melepak depan mall tuh..gile lawa...mall tepi pantai..cun beb..teruja aku ngan keindahan alam..pastu ape lagik..masuk la mall tuh..kak pah la menyoping..hehe..balek malam dah..aiyak..sesat lagik..saba jelah..hehe.. hari tuh betul2 penat..penat sebab asek sesat naik bas..nga~~

Selasa 21 Ogos 2007
hari nih bole nek kete..ngeh~~..mak cik wanie suruh hantar dia gi keje..b4 gi..sempat makan ikan sembilang kt gerai tepi laut..uit..angin sepoi2..wahaha..aku x makan la ikan tuh..hehe..aku melantak udang masak sambal gile pedas yg amat..tapi amat sedap..wah....then kitaorg gi jalan..destinasi hr nih..igtkan nk pegi Padang Kota..tapi ujan lak..x besh la..akhirnye gi 1 pasar yg jual macam2 jeruk..aku men tunjuk2 je la..nk tuh..nk nih..pastu kuarkan duet dr poket..sonang je..nga~~.. (sebenarnye nk ampu2 mak tuh..tuh yg beli jeruk tuh..hehe).. then gi Gurney Plaza.. tgk cite Disturbia..seronok gak cite tuh..gile seram...then pusing2 mall tuh..
malam tuh b4 balek..aku sempat makan kt mane ntah..haha..makan celor-celor..sedap wawei.. lagik2 abc tambah aiskrim tuh..memikat jiwa..nga~..terliurnye...
pkl 11.00 malam bas aku bertolak balek JB..

berakher la cuti2 mesia kt Penang..walaupun aku cite xde perasaan..tapi aku memang berperasaan yg amat seronok bercuti2 kt Penang..hehe..sile la tatap beberapa keping gamba sepanjang aku kt Penang..