Wednesday, March 05, 2008

ada apa dengan .....

ada apa dengan hidup ini
hidup nih..kekadang ada masa bahagia ada masa duka.. hidup nih kekadang rasa kosong..kekadang rasa penoh dengan seribu macam kerenah.. manusia.. hidup dengan pelbagai macam ragam.. pelbagai macam kerenah..
2 minggu nih aku agak serabut.. serabut dengan pelbagai hal.. lebih2 lagik tentang projek untuk setiap subjek. bukan 1 tapi ada 5.. 5 subjek 5 projek..
selesai projek power..alhamdulillah..bertungkus lumus mencari idea mencari sesuatu yang lain dari yang lain.. ada lagik 4 subjek..mean 4 projek lagik.. EMG,microP,DSP and usahawan.
3 projek lain tuh aku masih boleh bersabar... EMG.. ah..tensen aku mendengarnya.. lecturer suruh kami buat alat bernama TDR.. time domain reflectometer.. satu alat yang boleh mengesan fault pada transmission line. mende tuh mmg ada jual..tapi 1 alat tuh harganya bersamaan sebuah kereta wira..hehe.. lecturer suruh kami wat yg lebih simple..masalahnya mmg dh jumpa dh yg simple..tapi bahannya x de jual kt malaysia nih..lagik 1..setiap division tuh ada litarnya yang sendiri..litar A x sapot voltan kurang 5volt.. PIC kena voltan kurang 5volt. litar B x sapot frequency kurang 50MHz.. litar C x sapot frequency lebih 5Hz..so?? cm ne nk combinekan litar2 tersebut???
bermacam-macam orang.. hampir semua technician dh kami jumpa..semua pun kurang pasti.. jumpa lecturer yang pernah kerja kt tnb
this is imposible..cm ne kamu nk buat??suruh je en.abul beli tdr tuh..

ah..sudah.. lagik 2 minggu projek nih kena hantar..1 habuk litar pun x kelihatan.. belum dengan repotnye..jumpa lecturer yang kendalikan subjek nih..jawapan besh yang dia berikan
cuba kamu fikir..cr sendiri..takkan saya nk suapkan kamu semua

dan yang pastinya..lecturer tuh sendiri pun x pernah buat alat tersebut..argh..tensen...
dan pastinya aku sangat benci mendengar perkataan EMG..argh....

ada apa dengan Latihan Industri
hr tuh..ai msg aku..
korg x kena LI ke..budak2 awam kena LI cuti 3 bulan nih

uit..gile cepat..setau aku abes baru LI..
kalau ikotkan dulu2..senior2 aku cuma LI 3 bulan je..tapi dengarnya stat taun aku kot sume kena paling kejap 6 bulan.. so ada 2 kemungkinan
  • mybe kami bebudak lectrik akan grad lewat sebab LI kami semua 6 bulan..melebihi tarikh grad..
  • uthm akan wat konvokesyen bulan 11 or 12
tetibe semalam ai msg lagik..
korang baek bersiap la..dgrnye esok dekan letrik ade meeting..mybe korang pun kena LI masa cuti nih..baek cr tempat awal2..

wat the heck..nih dh minggu ke 10..ade lagik 4 minggu kuliah..pastu seminggu study week..then exam..minggu 10..minggu2 sesak..projek..test 2..ah..takkan aku pun kena LI cuti nih gak.. kalau LI cuti nih mean aku kena LI 2 kali la..sebab untuk cukupkan 6 bulan..kena la wat 2 kali.. 3 bulan..3 bulan..apekah ini..
semua pun pening2 lalat.. adakah benar LI cuti sem nih..sempat ke nk cr tempat..nk siapkan resume.. apekah ini??????

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com