Friday, March 14, 2008

miss da digi, welkam celcom

i will follow u... tuh trademark syarikat telekomunikasi digi.. sejak aku mula pakai hp.. aku biarkan jin kuning tuh ikut aku..hehe..
aku stat pakai no digi stat bermulanya program matrikulasi.. dan ianya juga permulaan aku menggunakan telefon bimbit.. hp la senang cite..hehe.. no pertama dibeli oleh abg aku.. 016-7802461 pada bulan 6 tahun 2004. x sampai bulan 11, aku berjaya merejek kan sim card tuh kerana gatal tangan.. akibatnya hp aku tersadai hampir setengah bulan kerana aku x nk pakai sim card selain sim card bernombor johor ( sebab masa tuh aku matrik kt penang).
akhirnya tiba cuti sem.. bila aku sampai johor, pagi2 tuh lagik aku dh beli no baru. masih lagik menggunakan no digi.. reason aku yg paling kuat.. sebab kedua2 abang aku guna digi.. aku senang dengan digi sebab aku pentingkan family ^_^.. senang untuk aku call mereka dan senang untuk mereka call aku yang jauh diperantauan..hehe
hampir 4 tahun jadik pengguna digi..aku puas.. sebab meringankan family.. call pun agak murah dan aku suke helpline yang x berbaya..free je.. ade problem je..tepon la.. mesti ade abang bersuara macho akan melayan..muahaha..
akhir tahun 2007, aku sangat teruja dengan kemunculan univesiti pack


  • panggilan 15sen/minit kemana saja talian
  • 1 sen/sms ke rangkaian celcom
  • 6 sen/sms ke rangkaian lain

terma dan syarat :
  • berumur 19-25 tahun
  • satu sim pack untuk seorang
  • dikenakan cas rm3 selepas 3 bulan menggunakannya..

tawaran ini hanya terhad di ipt.. mereka meredah setiap ipt untuk mempromosikan pack nih.. huis..aku sangat teruja.. dh la sim card free..dlm tuh ade 5 ringgit dan aku sangat suke dengan tawaran2 yang dikemukakan itu kecuali 3 hengget sebulan..haha..
memula aku cume sesaje pakai.. bile bermsg bersama kawan aku yg pakai no celcom.. dan sangat suke bile dapat mengecall dengan murah..hehe.. lepas tuh.. bila lame2.. kredit semakin melambak2 sehingga aku sangat la bengang dan x tau nk wat pe..dan saat itulah aku bengang dan rajin menelefon org hanya utk berborak2..ngeh~
bila fikirkan..em.. tunggu la dpt beli hp lagik 1..mybe bleh guna 2 nombor.. tapi tekanan dtg lagik.. aku x dpt tdo lagik gara2 gangguan..ah.. akhirnya aku tekad.. i will follow u dah x follow me.. tinggal la jin kuning tuh.. dan kebetulan pula abang2 ku ada 2 hp. 1 no digi dan 1 no celcom.. lagik la menaikan semangat aku untuk menukar nombor..
sekarang aku bahagia..rasanya tiada lagik makhluk2 akan mengganggu aku.. disamping kredit yg x pernah kurang dr rm10 walaupun dh expired.. aku sangat la tertekan.. byk gile la kredit..
paling sengal balance pernah tinggal 22 hengget dan kredit expired dh..adeih..
walaupun begitu sebenarnya aku masih rindukan nombor digi tuh.. sebab biasanya aku sukar lupekan yang pertama dan ianya dh sebati dalam hidup aku.. em... (-_-)

2 orang tukang karut:

Hajar said...

muahaha...
i will folo yu tuh dh expired ke nombo nye? :p

iN said...

blom..
still 4low me la..
ehe..cm bedak lak..
kwang3

 

Blog Template by BloggerCandy.com