Wednesday, May 21, 2008

balek kampong....

Ahad, isnin n selasa aku kt kampong..wah lame x dok kt kampong lame2.biasaya dok sehari je.. bila dah dok lame2 macam 2 aktibiti aku wat.. almaklumlah kampong kt Parit Maimon, Batu Pahat, the femes area bagi nenas.. hari2 aku dok ngadap nenas..bagun2 pagi past breakfast je.. g meredah belakang umah mak cik aku, mencari nenas..then carik lak pucuk paku, pucuk ubi, keladi.. yang paleng kelakarnya bila kami just bertiga.. aku, mak n mak cik aku je yang ada. Aku yang x sangka nk dok kampong sampai 3 hari yang x bawak baju sangat terpaksalah pakai kain batek.. berkain batik la aku kt belakang umah..hahaha..perempuan melayu terakhir yuuuuuuuu... x sempat lak nk amek gamba kalau x mesti aku bleh tunjuk 3 orang wanita memakai kain batik ke belakang umah mencari pucuk paku, pucuk ubi, keladi n nenas..(eleh..cm la aku nk tunjuk sgt..mane bleh..)


Makan jangan cakap, besh gile bile dh dok kampong. Mestilah makan makanan kampong.. pucuk ubi ngan pucuk paku rebus cecah ngan air sambal.. makan ikan masin sayo batang keladi masak lemak..breakfast makan keladi rebus ngan sambal goreng..haish.. masih terasa2..

Balek umah.. mak aku jadik tokey nenas..bawak banyak gile nenas..hehe..dh bagi2 sama2 jiran pun maseh jugak banyak..sape2 mau nenas meh la datang ghumah :p

p/s: pak cik mie.. maaf ye..x sempat lagik wat tag kamu.. insyallah nanti akan dibuat..

3 orang tukang karut:

archiq said...

wahhh... pakai kain batik.... bole gugur jantung tengok... (sambil membayangkan iN memakai kain batik @drooling@)

:D

Hajar said...

huhuh, bahaye archiq neh. :p

iN said...

ayoyo..
archiq nih sengal ek:p

 

Blog Template by BloggerCandy.com