Saturday, January 31, 2009

McD oh McD

kebelakangan nih aku banyak terima emel forward..sumenye pasal keganasan Israel terhadap Palestin..boikot barang2 yang memberi sumbangan kepada Israel..memula aku amek endah x endah je..tapi bile bebudak nih mula bising2 dan cakap2.. aku mula amek port..aku x beli dah barang2 yg kena boikot tuh..yg sedia ada neh..dah lame aku beli..tuh kire halal la eh..huhuk..



dulu aku ngan bebudak nih kaki McD. skrang dh x jejak dh kaki kat McD. port baru OldTown.cite psl McD actually sebenarnya tadik sewaktu aku jalan2 di sekitar stesen bas Larkin, aku lalu la depan McD..dalam kepala aku saje je nk survey2..berape ramaikah umat Islam yg turut membantu membeli peluru utk Israel..memula aku jalan belah belakang..huish..lengang jugak McD neh..tapi ade sesuatu yg pelik..kt belakang McD tuh diorg bt satu stage..ade satu set tv ngan karaoke dan 2 buah tabung serta banting..selamatkan la warga Palestin... em..memula aku pikirkan mungkin kedai belakang McD tuh yg bukak stage tuh..aku pun jalan2 lagik.. lalu depan McD tuh.. ops.. upenye ade lagik 1 tabung kt depan..rasenye mmg sah la tabung tuh McD yg bukak..sebab aku pusing2 mmg ade 3 tabung je kt stesen bas Larkin tuh.. 2 kt belakang McD.. 1 kt depan...em..sebenarnye aku nk snap gamba tadik..tapi teruja jumpa kawan aku berpegangan tangan ngan boyfriend dia..wahaa..jalan macam dunia ini ana yg punye..terus terlupa aku..tuh la tgk maksiat lagik...hahak..maaflah..x dpt nk letak gamba kt sini..tapi korg kalau g stesen bas Larkin korang bleh tgk sendiri tabung tuh..aku tgk dr jauh je.. sebab rase kurang yakin aku terhadap McD neh..

memula aku hairan..kenapa McD yg memberi sumbangan kepada Israel tuh bukak tabung pulak nk membantu Palestin lak..tapi bila aku fikir2 balek(tuh pun bila dah sampai p.raja)..mungkin itu idea manager McD tuh sendiri..or sape2 la yg keje kt McD..dr kita beli bege ke makanan diorg yg sememangnya untung tuh masuk kt kompeni..ape kate diorg bukak tabung sendiri dr mereka sendiri..

kalau diperhatikan kebanyakkan pekerja diorg beragama Islam..pada aku itu sumber rezeki diorg..dlm keadaan ekonomi cm neh..diorg xde choices.. xyah la nk boikot ngan diorg2 sekali yg keje kt situ.. korang boikot jgn makan McD sudah cm aku..adeih..McFlurry....:snow40:

nota kaki : boikot

3 orang tukang karut:

Anonymous said...

cian la dia nk mcflurry... tapi dulu bedal gak kan sebelum israel bom gaza? kan? kan? kan? kenapa ekk kita tak boikot selama2nya? ek? ek? kenapa x boikot segala macam yg ada kaitan ngan israel sejak tahun 1948? kenapa bila israel bom orang baru sibuk boikot? hehe...

iN said...

mende tuh rezeki..
rezeki yg halal..makan je la kan..mane la kita tau masa tahun 1948 tuh..mcd nk sumbangkan duit kt israel..mane la kita tau ape yg akan terjadik 10 tahun akan datang..dan paling dekat..esok pun kita xtau ape yg akan terjadik kan :D

Anonymous said...

maka, kene boikot la mcd selamanya ekk... ehehehe!

 

Blog Template by BloggerCandy.com