Saturday, January 09, 2010

sherlock holmes

salam tahun baru yg x berape nk baru...hihik...agak lame rasenye x update..almaklumla..agak sedikit bz beberapa hari yg lalu..skrg ade relax siket...

disepanjang ke'bz'an..sempat gak aku g tgk wayang..cite..SHERLOCK HOLMES...sape kenal angkt tangan :P.aku kenal holmes neh..tp yg pastinya dia x kenal aku...hahahaha...bg peminat katun penyiasat remaja kindaichi x pun conan pasti kenal si holmes neh (tp aku x la kenal sgt..hahahak)... biasanya kindaichi mahupun conan akan mengaitkan holmes dan watson dlm kesah mereka..dan menjadikan mereka idola...





mengikut wikipedia :P...sebenarnya holmes nih jugak 1 karektor (character..pandai plak aku speking:P) fiksyen..beliau seorang detektive yang sgt berkebolehan dalam menggunakan logik akal utk menyelesaikan sesuatu kes (mcm aku jugak..:P)..

dlm filem nih dia cuba merungkai 1 kes dimana org yg mati bleh idop balek..akhirnya terbongkar bukan la sebab ilmu sihir tp pemikiran akal si jahat ( blackwood) yg sgt kreatif dan pandai menggunakan akal.

secara keseluruhan..pada peminat komik penyiasatan seperti aku...pasti kate cite nih besh..x sangka jugak aku hampir penuh panggung wayang..(aku dok seat 2 dr depan..patah tengkok den).. dan jugak..aku tidak bleh tangkap keseluruhan cara penyelesaiannya..kalau komik aku bleh review balek..dan aku akan berkata..ooooo..cam tuh ke...x sangka...tp nih wayang...bleh x aku nk jerit.."oit...reverse balek..aku x paham"..hahha..mau kena pelempang aku..cara penyelesaiannya..aku telah meminta sahabat sekelas aku dan jugak kini setempt keje ngan aku mendonlodkan cite tuh...so aku akan bleh berkata..oooo cm tuh ke..x sangka tol..hebat2"..hahhak..

ehe..sile la pegi tgk cite nih kalau berminat..dan actually kalau ade org ajak aku tgk cite neh..x teragak2 aku nk g..walaupun dh tgk..:woooh:

2 orang tukang karut:

mie said...

gue pun xtgk lagi...
rasanya donlot je kot.....
xpun gue ajak makcik ubie...
sudikah makcik tgk wayang ngan gue...
hahahaaaaaa

iN said...

malas guwe g ngan pak cik..
ape kelas ...
hahahhaak

 

Blog Template by BloggerCandy.com