Sunday, February 13, 2011

politik ditempat kerja

amaran : entry kali nih ade kaitan dengan emosi aku hari ni... jangan teruskan membaca jika xnk tau...

hari nih..aku ot..memikirkan esok aku ade course niosh..xde org yg akan bt keje aku esok..dengan niat hati xnk menyusahkan org lain..pukul 8 aku dh buat keje dengan tekun..utk pastikan aku dpt siapkan keje cepat..

hari nih jugak xde mud nk makan..pg aku hanya minum air kopi..sampaikan rehat tgh hari pun aku balun buat keje tanpa makan..akhirnya 2.30 siap semua keje..complete..terlebih advance..siap dh hantar request utk client yg sepatutnya dihantar esok..

so aku bersiap la utk blk...yela..nama pun ot..pada aku kalau keje aku siap cepat..aku blk la..

tp...yg x syoknya...


bos siap sound..kalau balik lepas nih xpayah la dtg ot lg...xyah dtg ahad...pergh...menyirap gile masa tuh...

ape masalah bos aku tuh pun aku x paham..aku yg tersentap dia ckp so aku jawap la...

"esok sy ade course niosh mr lim...sy siapkan keje sy je hari ni utk esok..keje sy dh siap..sy balik la"..pastu dia ckp oke la..

tp yg aku x bley blah tuh...muke dia..cm x caye je aku ckp...

actually..aku bukan jenis yg suke mengampu...x macam sesetengah org tuh...keje siap siket je..tunjuk lebih2 kt bos..kata byk keje la..ot malam..smp 9..ahad dtg..padahal dh lame aku perhatikan..lebih byk sms dr buat kerja..aku jenis yg suke keje aku..aku buat..setelkan..client happy..xyah nk bgtau bos..aku yg bt itu..ini...bile jmp bos je ade la bnd yg dibuat tuh nk diheboh2kan..

sb tuh la..kalau aku dtg ahad..mesti ade keje yg btl2 urgent..xpayah susah2 lepas subuh siap2 g keje..lg sedap tido..lgpun gaji aku ahad same je dgn ot hr lain..sb ot aku flat rate..salah ke keje siap aku balik..lagi jimat bos baya gaji..berbanding org kate keje byk..tp ber'sms'..keje x siap2 jugak walaupun blk 5..kekadang pkl 4 dh ttp buku..wayang2 tunggu blk pkl 5..esok ot lg..x siap la.lg la gaji dia hr ahad double..lg beso dr gaji aku..

itulah mainan dunia..semua tuh politik belaka.. mane yg bermulut manis..senang je dpt pujian.. org yg diam rajin..pandai macam mana pun ttp dipandang belakang...:anongnangyari:


2 orang tukang karut:

mie said...

sesi meluahkan perasaan...
biasa la, lumrah dunia
heheeee

iN said...

hehhe...sekali sekala post entry lepas geram...

 

Blog Template by BloggerCandy.com