Saturday, July 09, 2011

saya sayang myvi saya

assalamualaikum....

akhirnya... myvi baru yg ditunggu2 dh memunculkan dirinya...awal tahun hari tuh...aku ade dgr berita yg mengatakan bahawa perodua akan menghentikan pengeluaran myvi dan menggantikan dengan kereta compact baru ala2 myvi pertengahan tahun 2011...

last2...nama dia myvi jugek la...cuma tambah..myvi elegance...hahaha...mrgreen

hari tuh ade org member aku cakap...

"myvi baru dh keluar kan..ha..tuh la gelojoh sangat nk beli..xnak tunggu yang baru"

hahahahaha.....aku gelak sendiri...sebenarnya ade 2 sebab kenapa aku gelojoh beli kereta hr tuh

1. lepas perodua umumkn penghentian penghasilan myvi...aku ade nmpk diorg dok kepoh kepah kt internet wajah myvi baru test drive kt jalan...design ala2
kete compact luar negara...cantek..tp aku kurang berminat..lagi2 ianya kete 1st edition...mst byk lg kekurangan...dan 2 sebab design yg aku kurang berminat...


bahagian belakang dia nmpk cm kecek...kurang kebengkakkan..



gear kt tgh..mcm alza..walaupun nampak cam style kete mewah tp...aku dh biasa kot bawak kete murah je...jadik rase cm janggal la...hehehe

2. sejak dr dulu aku idamkan plate kete JMS 1987.. dan ms aku tgh survey2 kete awal tahun tuh dah JMP...pejam celik pejam celik dah JMS..padahal aku rase x lame pun...dan mungkin waktu tuh ramai sgt org beli kenderaan..maka laju la pengeluaran plate tersebut..masa loan aku lulus pun dah JMS 1+++....so mmg memusnahkan harapan aku utk dpt 1987...choice lain..amek la plate 2603...


ape2 pun...aku sayang JMS 2603...banyak jasa tuh...hari kedua keluar je dah kehulu hilir bawak abah g spital...huhu...




nota kaki : sabar la..tunggu ade bajet aku make-up kan ko ye...:sweaty:

1 orang tukang karut:

Asmiza Misram said...

nak pinjam myvi... ^^

 

Blog Template by BloggerCandy.com