Friday, November 04, 2016

Appointment ke 3 - Femara

Assalamualaikum...

Last Rabu, cik P pun datang as per expected. kenapa aku boleh jangka..sebab ~15hb lendir keluar jernih dan hari tu sangat penat sebab attend husband punya convocation. kalau ikut kiraan memang kira this week cik P akan datang

Oleh sebab cik P datang rabu dan kebetulan rabu malam ade evening clinic aku pun call doc buat appointment mintak malam tu jugak..dia kata ok..so datang la kitaorang malam tu. doc tgk balik cycle period aku tanya last month x dtg eh? aku cakap aha..sebab last 2 monthnya kan aku kena hujung bulan plus jangka masa yang panjang. dan aku siap explain kat doktor aku memang bajet kena dalam this week based on cite atas..doc kata yup betul..hihihi..

appoinment kali ni doc bagi aku Femara. hoh sudah..biasa aku google diorang cakap clomid. ape benda plak femara ni. doc cakap untuk dapatkan saiz telur min 17mm kot..yang aku igt 17 gitu la..mm ke um ke x sure lak aku..at least kena ada 1. Femara ni kena makan hari ke2,3,4,5 dan 6. 5 . So 5 biji ubat dia bekalkan ke aku. waktu makan bagus pagi..waktu terpulang but dalam range lebih kurang la



hari ke 14 iaitu 15 Nov 16 aku kena jumpa doc lagi untuk scan dapat tak saiz telur yang dikehendaki.. if dapat dia akan bg suntikan untuk pecahkan telur and need to be with your partner after 36 hrs. kalau x dapat, this month is nothing dan akan ulang next month but kena suntik few times rather than sekali je untuk bulan ni..puhhhhh...hopefully sekali je la ni..hahaha

if dapat then kena suntik dan bersama suami pun still belum ada rezeki..next month step yang sama tak perlu suntik banyak kali.

so hari ni hari ke 2 aku makan femara. semalam rasa sengal2 dan nak mual2 malam2..masa nk makan. tak tau la sebab ubat ni atau sebab lain.

cayok2....





0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com