Saturday, November 26, 2016

Tvs scan + prenyl

Assalamualaikum...

Oke..15hb hr tu g buat tvs scan..oleh sebab doc leh bagi mc..aku dengan terus terang cakap aku nak mc..hahaha..sebenarnya procedure tak lah sakit or take time..tp rugi pulak cuti kalau blh dpt mc..ye x..hihi

Oke..pagi tu aku g sorang la sebab dia keje..siap-siap pakai kain (aku selalu pakai jeans) supaya senang..doc pun explain..ok today hari ke 14 kita nak check ada tak telur yg matang..

So doc pun check nampak ada 1 sebelah kanan (no wonder aku selalu sakit sebelah kanan)..pastu doc check-check sebelah kire..lama kot..cari-cari tak jumpa..so ada 1 je telur matang..doc ukur 18 ke 19mm lupe aku..so doc explain dia jumpa 1 dan akan buat suntikan..dia tak cakap ubat ape..tp aku suspect pregnyl kot.

Doc cakap suntikan tu untuk pecahkan telur. aku pun angguk je la. dia siap cakap dia pakai jarum paling kecik. aku ok je. after dia cucuk dia keluarkan jarum assistant dia boleh pulak tekan area kena cucuk..aduh..terkeluar dr mulut aku..hahha..tapi memang sakit kot.

Doc pesan after 36 hrs need to be with your partner..2 times at night..1 time subuh..maybe got a high chance. tapi apakan daya sebab masin-masing penat hanya mampu sekali je. letih stress dengan kerja.hahaha

Sekarang baru seminggu tapi aku betul-betul rasa sebu kat perut..maybe sebab ubat hormon..even kat punggung yang kena suntik pun rasa lain.so mengharap yang lagi seminggu dua ni tak period dan berjaya. insyallah..

Kalau tak berjaya..aku cm x mampu nk mkn femara lg yg membuatkan mood aku swing..loya..tak selera makan..bertambah2 kurus la aku...hahahaha...

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com