Tuesday, March 28, 2017

femara + pregnyl 2nd time

Assalamualaikum..

oleh sebab 1st try tak menjadi dan lepas tu aku agak busy dan aku dapat long time to get period (2 bulan tu). 15th Mac 2017, aku ambil femara semula. oleh sebab last period 10 Januari 2017 dan aku datang period semula 14 Mac 2017 buat aku ragu2 nak ambil femara. risau tak dapat telur or saiz telur yang dikehendaki.

tapi semalam 27 Mac 2017, aku beranikan diri juga juga doc. ayat yang sama doc cakap nak tengok hasil lepas makan femara ada tak telur and telur yg saiznya dikehendaki. alhamdulillah lepas scan ada 1 lokasi sebelah kanan sama macam 1st trial. dan ketebalan rahim ok. then doc pun suntik pregnyl (sampai sekarang aku masih rasa kebas kesan suntikan..hahahhaa).

lepas siap semua doc panggil duduk untuk consultation sekejap..doc cakap "I tengok U ok..with 25mg femara U dapat telur. dinding rahim ok..cantik semuanya.." then aku sela cakap doc..
"yela doktor..itu semua rezeki"..then he said yes but we try.

aku sejenis yang positif depan orang..ye..aku tau tu semua rezeki..senyum..happy..redha..same case masa aku gugur..boleh lek2 jalan pergi wad.

tapi kekadang ada masa aku tak nafikan aku tak kuat..lagi2 bile persekitaran sangat tak bagus..
hahaha..oke dah


Fabi-ayyi alaa- i rabbikuma tukadzdziban

Allah bagi aku nikmat untuk merasai apa itu penantian

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com