Saturday, March 17, 2007

balek ghumah~~

jumaat tgh hari..aku dpt panggelan dr ai, bertanyakan kepadaku sama ada aku nk balek ke x.. cam tau2 je..sebelum nih naluri aku kuat nk balek..tapi esement yg melambak dan macam2 lagik..kalo nk balek mcm x berbaloi..lagik la aku balek nek bas.. makan mase yg lame..panggelan dr ai macam 1 anugerah buat aku..
tapi..yg menjadi masalahnye..ai nk balek ari jumaat..sabtu dia nk balek semula sebab isnin ade test..alahai..aku ade seminar kenegaraan sabtu pg tuh..cm ne nih..pujuk ai..tapi dia ngan pendirian dia..huhuk..kena la ikot tokey..pikir punye pikir..bincang punye bincang ngan ahli group kenegaraan aku..akhernye aku dpt restu untuk ponteng seminar tuh..yeaha..restu budak2 nih je..lecturer x tau pun aku ponteng..dh la attendent kena amik..lantak pi la..janji aku dpt balek..dalm otk aku nih..x sabanye nk makan masakan mak aku..yeaha...
sebelum balek..puas dh call umah..x dpt.sah xde org kat umah..xpe la buat suprise..hehe.malam tuh bertolak pkl 7.45.sepanjang perjalanan aku berborak ngan ai takot2 dia ngantok sebab ari jumaat tuh kelas dia full.seronok dgr pengalaman dia jadik fasi untuk budak2 teknik kat kelantan..daerah mane x yah la aku sebut..mmg terok giler..ngan gothik nye..tudung lipat stail indon la..macam2 dan paleng menyanyat ati aku..cekgu disiplin sekolah teknik tuh siap tunjuk tangan dia yg nek lebam sebab tampar budak2 sekolah tuh yg sunggoh terok..esh..esh.. pastu ai kate pengetua sekolah tuh memang berbesar hati kalo ade sape2 nk bg ceramah kat budak2 nih..dia pun dh x tau nk nasihat cm ne lagik..
dan ade lagik yg menyanyat ati aku bila ai cite pasal malam penghayatan..cam biase la..malam2 tuh diorg akan tutup lampu..bg lampu malap n then cerite tentang jasa2 ibu bapa..masa melahirkan..susah payah mereka besarkan kita.. sambil pasang lagu..Iman bertajuk ibu..budak pompuan yg ati lembut..biasenye senang menages..tapi paleng kurang ajar ade 2 3 org budak laki boleh kate.." bila nk abes nih..nyamuk byk" diorg bole kate cm tuh..aku tetibe je rase cm nk lempang je budak tuh..nsb bek la bukan aku kat tempat ai.. aku insaf seketika..macam nih ke perangai budak2 zaman sekarang..walaupun aku nih bukan la baek mane..tapi aku maseh igt aku berpegang pada ajaran Islam..aku maseh sayangkan mak abah aku..aku masih sygkan family aku..dan aku masih sygkan diri aku sendiri..aku x mahu rosakkan diri sendiri..
Perjalanan diteruskan.. macam2 la cite kuar..sampai la aku kat umah..aisey...umah gelap dh ke..baru pukul 9.30..ketuk pintu..bg salam..assalamualaikum..waalaikumsalam mak jawap..sape ye..hehehe mak buat dh macam kalo jiran dtg.tnye sape ye..hihi..aku diam je..mak bukak pintu..eh..mak terkejut..kate x balek..soalan 1st yg kuar..pas salam aku terangkan la nape balek..abah tgh tgk tv..adik dh tido..awal gile budak tuh tido..esh2..
pas gi bilek..mak tnye dah makan lom..nasik kenduri jiran ade lagik..nasik sendiri dah abes..abah kemain siap nk amikkan lauk kat yg siap disimpan dalam peti ais untuk aku..hehehe.. besh2.. siap2 makan aku lepak tgk tv..
esoknye tgh hari mak masak udang..aik..udang lagik ke..hehehe..udang + sotong..masak goreng2..puh..hingga menjilat jari..memula mak x mo masak..saje je nk melepak kat umah sebelah sebab jiran sebelah umah tgh tanam pokok ape ntah..mak soh aku masak..ngan selambe je bg alasan..ala..org balek nk makan mak masak..lalalala..hehehe..akhernye mak jugak yg masak..yeyeh..
ptg tuh ujan turun ngan lebatnye..pukul 5 aku pun bertolak balek..huhuk..sedeh je nk tinggalkan umah..tapi..huhuk..terpakse gak balek..sampai p.raja pukul 8 sebab jem..1st pokok tumpang eh..tumbang sebab angen kuwat kat kota..esh2..mmg lebat la tadik kat kota..then ade 2 accident aku jumpa..accident yg dekat ngn p.raja paleng terok..aku sampai meletop..sebab aku ade nmpk serbuk putih pemadam api..hue~..bahye2..
em..sampai sini je la..penat dh taip..hehe..nm sambung men ym lak..esh2..windunye kat umah.....

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com