Friday, July 25, 2008

sebok = bizi

maaf..lame gak rasenye dh x apdate blog nih. cm dh x rupe blog dah..hehe... 2 minggu nih hidup aku penuh dengan kebizian.. maklumlah dah tahun akhir. banyak bende terpaksa aku korbankan..:snow03:


2 minggu nih mesti librarian dah kenal muka aku..hali2 masuk library. yang pinjam buku sampai 5 6 buah buku sekali... nasib bek la limit 15 buku..leh la pinjam byk2..huhu... nih sume gara2 assigment yang diberikan Dr.Yusof.. nk references paling siket 4, x nk references dr internet, nk buku library..aduh.. :reading:berkampung aku kt library tuh ngan bebudak nih. projek sarjana muda (PSM) aku jugak dah bermula.. aku dapat tajuk yang penyelia bg..x bg tukar2.. Design and Analysis an Optical Attenuator. kalau aku xplain lebih lanjut pun aku yakin korang sume pun bukannye paham sgt pun sebab aku pun maseh kurang paham tajuk nih..hehe... yang pastinya penyelia aku jugak masih mencari bahan2 dan masih memahami tajuk tuh apetah lagik aku yang x tau satu mende nih pun.. optik..aiyak...dh la aku x minat.. terpaksa jugak..harap2 lame2 minat tuh akan datang jugak.. 2 minggu aku cari bahan hanya untuk 2 helai proposal..bayangkan la..sampai pernah satu hari tuh aku tertekan dah mengadap buku dan komputer.. :anoto: cari2 ape yang penyelia aku nk x jumpa.. lagik la ianya menggunakan teknologi baru..memang susah nk jumpa bahan rujukan..dugaan oh dugaan.. dan akhirnya hari nih jumaat 25 Julai 2008, proposal aku diterima oleh penyelia dan boleh la hantar ke fakulti untuk kelulusan tajuk..puh...lega x terkata la..satu beban dah terangkat dari bahu aku... tapi yang pastinya baru 1% beban PSM yang terangkat..perjalanan maseh jauh yang perlu aku harungi...


minggu lepas jugak.. abg aku call kata abah masuk hospital. bila aku tepon mak, mak kata gula dalam darah abah naik lagik..esh2..abah aku nih memang x makan saman.. dah berbuih mulut aku nasihat x jugak dgr.. tapi alhamdulillah xde ape2..boleh jalan2 dlm hospital tuh, dok spital just sebagai pemerhatian doktor. dua2 abg aku dah melawat selasa tuh, aku masih belum berkesempatan sebab sebok ngan projek.. jumaat tuh aku tekad balek.. daripada adik aku je yang balek sebab dia sabtu ahad mmg akan balek umah..pastu aku pun balek..sabtu tuh abg aku yg kedua tepon kata nk balek..malam sabtu abg aku yng sulung lak bgtau nk balek.. akhirnya semua ada kt umah ahad tuh kecuali abah aku.. ahad tuh sume2 g melawat abah kt spital. alhamdulillah berkat sume g melawat serentak kot..isnin tuh abah dh boleh balek umah.. :woooh:hue~~ x jaga makan lagik x tau la aku..haha..

minggu depan x tau ape akan terjadik.. kepala masih pening2 lagik..bg la aku rest dulu ye :snow06:

0 orang tukang karut:

 

Blog Template by BloggerCandy.com